Wydział Architektury PB

Wydarzenia

2020 02 07 Pracownia rzeźby
Pracownia której już nie ma.

2020 02 05 Katarzyna Kowal

Prezentacja w internecie nowej strony z portfolio: KKowal Design. http://www.kasiakowal.pl
Projekt logo, animacji, oraz pomoc przy grafice strony: Katarzyna Witczak (Kosciuschko Design)
 

 

Powrót do menu


2020 01 19 Tomek Kukawski

Najnowsze prace tuż przed wysyłką na kolejny konkurs.

 

   
 

Powrót do menu


2019 12 31 Tadeusz Nieścier

 

Główna idea malarskich prac Tadeusza Nieściera wywodzi się z wnikliwej obserwacji natury.

To z podziwu, fascynacji i analizy realnej rzeczywistości biorą się te wręcz abstrakcyjne obrazy.

Obserwacje swoje zapisuje on w formie tradycyjnych szkiców rysunkowych i malarskich, ale też i fotografuje.

Prace fotograficzne nie są jednak inspiracjami wprost. W malarskich kompozycjach niczym w kolażach mieszają się fragmenty z różnych ujęć fotograficznych odwzorowane w dowolnej skali z filtracją barwną ignorującą naturalne harmonie.

Innymi słowy natura jest tu tworzywem, z którego powstaje nowa rzeczywistość – nowy świat, w którym jedynie wyobraźnia autora ustala zasady kreacji.

Fotografie są w projekcie Botanarium równie ważne jak malarstwo. Nie są obiektywnym zapisem natury, są również kreacją.

Fotografowane przez artystę fragmenty roślin, kwiatów i struktur nabierają nowych znaczeń. Kwiaty stają się tancerzami, postaciami ludzkimi i wydają się tak samo ważne jak ludzie.

Obumierające niewielkie fragmenty roślin raz obrazują strukturę całego wszechświata, a kiedy indziej zdają się odzwierciedlać ludzkie emocje.

Malarstwo jest więc tu medium służącym do pokazania absolutnej jedności człowieka i natury.

Wydaje się, że obecnie ludzie o tym zapomnieli.

Koncepcja katalogu, tekst, fotografie i opracowanie graficzne – © Tadeusz Nieścier

tel. 606 125 278 email:tadeuszniescier@gmail.com https://ta deuszniescier.wordpress.com

Wydawca – © Instytut Sztuk Plastycznych i Konserwacji Dzieł Sztuki Politechnika Białostocka

Badania zostały zrealizowane w ramach pracy badawczej nr S/WA/2/2017 w Politechnice Białostockiej i sfinansowane z subwencji przekazanej przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego

                                                                      Katrynka 2020

 

Powrót do menu


2019 12 21 Bogdan Suprun

Katalog „Freski supraskie – relikty XVI-wiecznego malarstwa postbizantyńskiego w kolekcji Muzeum Ikon w Supraślu” to kompendium artykułów o polichromii supraskiej cerkwi, kompleksowe wydawnictwo złożone z opracowań naukowych polskich i zagranicznych badaczy, które w istotny sposób przybliżają wartość utraconego dziedzictwa, ale i przyczyniają się do lepszego poznania historii tego unikatowego zabytku. Publikacja zawiera archiwalne fotografie fresków i świątyni Zwiastowania NMP w Supraślu z pocz. XX w., również materiały wcześniej niepublikowane, w tym odręczne notatki jednego z rosyjskich badaczy, udostępnione przez Archiwum Naukowe Instytutu Historii Kultury Materialnej Rosyjskiej Akademii Nauk w Sankt Petersburgu. Wydawnictwo jest kompendium opracowań zawierającym również część katalogową zachowanych reliktów supraskiej polichromii.

Promocja publikacji 21 grudnia 2019 o godz. 15.00 w Muzeum Ikon w Supraślu, Oddział Muzeum Podlaskiego w Białymstoku.

Projekt został dofinansowany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu WSPIERANIE DZIAŁAŃ MUZEALNYCH 2019.

 
 

Powrót do menu


2019 09 23 Waldek Regucki

„Cynkografy na aluminium” – nowa odsłona autorskiej w pełni manualnej techniki graficznej pana Waldemara Reguckiego połączonej z cyfrową obróbką obrazu i technologią druku farbami utrwalanymi promieniami UV. Druk na płytach aluminiowych. W ten sposób –paradoksalnie bo poprzez nowe technologie – autor wraca do jednej z podstawowych cech tradycyjnie rozumianej grafiki warsztatowej czyli serii odbitek z jednej matrycy, ciągle zachowującej „smak metalu” bo przecież odbitki są wykonywane na aluminium.

Powstałe w tej technice  prace posiadające urok odręcznej chropowatości stały się bardziej wyrafinowane, wyestetyzowane i wręcz eleganckie.

 

 
 

Powrót do menu


2019 06 24 Andrzej Dworakowski

W „Lalkach” – ostatnie dni w starych dekoracjach.

 

   
 

Powrót do menu


2019 04 03 ULA GIREŃ

Już trwają przygotowania do seminarium „Realizacja projektu doktorskiego”. Tematem pracy doktorskiej z zakresu grafiki edytorskiej realizowanej na Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach było przygotowanie tekstu publikacji o projektowaniu książek w XVI wieku w Polsce oraz opracowanie graficzne publikacji. Powstała książka ma charakter przeglądowy, popularnonaukowy. Celem projektu było udostępnienie zebranego i uporządkowanego materiału ukazującego formowanie się polskiej książki renesansowej dla osób interesujących się historią książek, typografią, zarówno dla studentów jak i nauczycieli, doświadczonych grafików oraz początkujących projektantów. Pierwszy etap pracy obejmował zebranie materiału graficznego niezbędnego do przeprowadzenia badań nad dawną polską książką oraz zredagowanie najważniejszych zagadnień projektowych z zakresu tworzenia publikacji w XVI wieku. Badaniem objęte zostały poszczególne elementy szesnastowiecznej książki drukowanej, począwszy od materiałów, z których były tworzone: papiery, materiały do oprawy, stopy czcionek i justunku, po zróżnicowane formy elementów graficznych: kroje liter, ornamenty, grafiki. Zebrane zostały także informacje na temat najbardziej znanych polskich a także europejskich wydawców, typografów, rytowników stempli.

 

   
 

Powrót do menu


2019 01 20 Magdalena Toczydłowska-Talarczyk

„Dlaczego w trawie piszczy?” to stypendialna realizacja Magdaleny Toczydłowskiej-Talarczyk. Wystawa skierowana była do dzieci i rodziców – widzowie mogli wybrać się w podróż do Puszczy Białowieskiej oraz odwiedzić niezwykły dom Simony Kossak; leśniczówkę Dziedzinkę. Na wystawie zostały pokazane ilustracje inspirowane przyrodą puszczańską, odkrywające jej małe i duże tajemnice oraz książka opowiadająca o niezwykłym życiu Simony Kossak. Projekt zachęcał najmłodszych do eksplorowania, obserwowania i szacunku wobec przyrody.W ramach projektu odbyła się seria warsztatów plastycznych dla najmłodszych. 

Wystawa odbyła się w Galerii Marchand w Białymstoku
Projekt sfinansowany dzięki Stypendium Marszałka Województwa Podlaskiego. 
Relacja z wystawy i recenzja do odsłuchania: https://www.radio.bialystok.pl/podrozepokulturze/index/id/164523

 

Powrót do menu


2018 03 23 Marek Świrydowicz

 

 
 

Powrót do menu


2017 06 22 Katedra Sztuki w Famie

Tradycyjne już, doroczne spotkanie pracowników na zakończenie roku akademickiego.

 

 

 

Powrót do menu


2017 03 03 spotkanie z władzami wydziału.

 

   

Powrót do menu

Na skróty
× W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.